Urwana część zamka klapy.
Zwiń
X
-
Urwana część zamka klapy.
Witam,czy to urwane ustrojstwo zaznaczone na zdięciu może mieć wpływ na rozładowywanie się akumulatora?Centralny działa na tylną klapę,ale nie wiem czy się wyłącza.Ten sam przełącznik w Passacie załącza lampkę i wysyła info o otwartym bagażniku i jest w nim opornik 200R(tak wskazuje multimetr).Zwiera on dwa obwody jednocześnie do masy.Załączone pliki
-
-
Raczej nie bo co tam ma rozładowywać
te białe pudełeczko to siłownik zamyka i otwiera bagażnik
ta czarna 3-pinowa wtyczka to sygnał do centralnego zamka na drzwi jak otworzysz bagażnik otwierasz całe auto jak zamykasz też wszystkie drzwi
światełko załącza się w samym zamku jest taki mały mikro styk (ta część co zatrzaskuje się w progu)
zależy co masz tam urwane
może taki czarny pierścień jest akurat w pozycji zamykania lub otwieranie
odłącz tą czarną wtyczkę 3-pinową i zobacz co się będzie działo
nie otwiera Ci się same auto bądź zamyka ??
Komentarz
-
-
Nie nic poza rozładowywaniem sie akumulatora się nie dzieje.Po podłączeniu do vaga pokazuje błąd szyny CAN(lub K) zamykania drzwi(tak powiedział mechanik).
Jak zamykam drzwi z centralnego(np. od kierowcy,nie mam pilota) to "białe pudełeczko" zamyka klapę ale już nie przełączy tego przełącznika za wkłądką zamka,bo urwane jest to kółko z dynksemi tym samym komputer nie dostaje informacji o zamkniętej klapie i może nie przechodzic w stan uśpienia po ok 3min tak jak dawniej.(może moje wnioski są błędne).
Kiedyś już pisałem o moim problemie z rozładowującym sie aku.Po zamknieciu wszystkich drzwi coś pobiera mi cały czas prąd ok. 200mA(nie mam alarmu).Dawniej po ok 3 min pobór spadał do ok 10-20 mA a teraz tak jakby system sie nie usypiał.
Jak sprawdze czy to to napisze.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzZamieszczone przez przemo1Po podłączeniu do vaga pokazuje błąd szyny CAN zamykania drzwi(tak powiedział mechanik).
Jeszcze stwierdził,że układ komfortu działa w trybie awaryjnym,cokolwiek ma to znaczyć.
Jest możliwość wyłączenia przez Vag kontroli zamknięcia drzwi przez układ komfortowy i takiego ustawienia aby moduł komfortu usypiał bez względu na to czy drzwi są zamknięte czy nie?
Komentarz
-
-
ten smieszny dynks co piszesz to nie żaden czujnik zamknięcia lub otwarcia zamka on sie nie przesatwia razem z centralnym tylko nim zamykasz lub otwierasz!!
wsadź kluczyk do wkładki i przekręć raz w lewo i raz w prawo i zobaczysz jak to działa
odłącz tą 3pinową wtyczkę, i zobacz co sie bedzie działo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24ten smieszny dynks co piszesz to nie żaden czujnik zamknięcia lub otwarcia zamka on sie nie przesatwia razem z centralnym tylko nim zamykasz lub otwierasz!!
wsadź kluczyk do wkładki i przekręć raz w lewo i raz w prawo i zobaczysz jak to działa
odłącz tą 3pinową wtyczkę, i zobacz co sie bedzie działo
Jeśli komputer zarejestrował jakiś błąd(np. w module komfortu) i przechodzi w tryb "awaryjny" to czy po usunięciu usterki komputer sam przechodzi do normalnej pracy,czy pracuje dalej w trybie"awaryjnym" dopóki nie skasuje sie tego błędu przez Vag.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24przemo1, musisz niestety podłączyć pod vaga i skasować a przy okazji zobaczysz błąd jaki wyskoczy
jeśli nie to odłącz aku na 15 min i tez skasujesz
a jaki Ci błąd wywala??
Komentarz
-
-
Tak jak pisał kolega wyżej JanuszSz, nie ma CAN - to cyfrowa ścieżka informacji w O2 jest
Zamieszczone przez przemo1zamykania tylnych drzwi
wydaje mi sie ze jest sterowanie z masy jeśli chcesz mogę pójść później i sprawdzić
masz trzy kabelki
1 sygnał zamknięcia
2 masa
3 sygnał otwarcia
a może światełko w bagażniku Ci sie cały czas świeci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24Tak jak pisał kolega wyżej JanuszSz, nie ma CAN - to cyfrowa ścieżka informacji w O2 jest
Zamieszczone przez przemo1zamykania tylnych drzwi
wydaje mi sie ze jest sterowanie z masy jeśli chcesz mogę pójść później i sprawdzić
masz trzy kabelki
1 sygnał zamknięcia
2 masa
3 sygnał otwarcia
a może światełko w bagażniku Ci sie cały czas świeci
Nie wiem czy przyczyną tego poboru prądu jest klapa,bo na vagu był błąd sterownika tylnych drzwi i pobór nie znikał po odpięciu kostki w klapie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemo1na vagu był błąd sterownika tylnych drzwi
sprawdź czy nie ma na kablach żadnego upływu prądu
może gdzieś w łącznikach miedzy drzwiami a słupkiem sie przetarł kabelek jakiś
Zamieszczone przez przemo1pobór nie znikał po odpięciu kostki w klapie
Zamieszczone przez przemo1Światło w bagażniku nie świeci
światełko jest sterowane z plusa
Komentarz
-
-
Światło działa ok,czyli gaśnie po zamknięciu klapy.Pobór prądu po odpięciu tylko lewych tylnych drzwi spada do ok 160 mA i nie usypia się komfort,po odpięciu tylko tylnych prawych taaki sam efekt,a po odpięciu lewego i prawego tyłu pobór po zamknięciu spada do ok 120 mA i moduł usypia po ok 10 min.Wtedy pobór wynosi ok 10mA i to jest ok.Wiązki w drzwiach mam zrobione.Wczoraj jak poszedłem do auta podłączyłem multimetr i zamknąłem centralny,pobór wynosił ok 200 mA i po ok 6min spadł do ok 10mA,czyli komfort się uspał,ale zdarzyło się to tylko raz,bo kolejne próby zamykania i otwierania nie dawały efektu( cały czas 200 mA).Ciekawi mnie to czy błąd tej szyny i praca w trybie awaryjnym nie jest tego przyczyną(przerwany gdzieś jeden przewód sterowania komfortu (fiolet lub fiolet-biały).
Czy te dwa przewody(fioletowy i fioletowo biały) są razem gdzieś złączone fiolet z fiolet,fiol-biał z fiol-biały (ze wszystkich drzwi) i dopiero dochodzą do jednostki centralnej komfortu,czy też każdy z osobna idzie do centralki?Poszukam przerwy na nich może gdzieś coś nie łączy,bo wątpliwe aby dwa moduły komfortu na raz wysiadły.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24jeżeli raz się udało a raz nie uśpić, to duże prawdopodobieństwo ze coś z kablami
sprawdź moduł i wtyczki czy nie zaśniedziałe, czy w komforcie nie ma zimnych lutów
a światełko na desce Ci sie nie świeci ze otwarte drzwi?
po odcięciu lewych i prawych to może coś w zamkach?? może mikro styki??
Komentarz
-
-
ale światełko powinno się zapalać w podsufitce
musisz cały czas szukać w drzwiach jeśli mówisz zeZamieszczone przez przemo1po odpięciu lewego i prawego tyłu pobór po zamknięciu spada do ok 120 mA i moduł usypia po ok 10 min.Wtedy pobór wynosi ok 10mA i to jest ok
elektryka szyb może nie domykają się??
spróbuj ręcznie zamknąć drzwi tylne (wciśnij kuziczki) a później zakmnij resztę z pilota tzn "domkną sie tylne" i zamkną przednie
zobacz czy w ten sposób przejdzie w stan uśpienia
Zamieszczone przez przemo1Wczoraj jak poszedłem do auta podłączyłem multimetr
a moze tylko pod moduł :?:
Komentarz
-
-
Po otwarciu drzwi światełko się zapala w podsufidce.
Alarmu nie mam.
Pilota nie mam.
Szyby i szyberdach się domykają i jedynie wtedy gdy zamkne auto i przytrzymam chwile kluczyk przekręcony w stacyjce.
Multimetr podłączam przy akumulatorze między dodatnią klemą a aku
Sprawdze z tym ręcznym domknięciem drzwi tylnych.
Komentarz
-
-
[O1]
Zamieszczone przez ducker24Zamieszczone przez przemo1przytrzymam chwile kluczyk przekręcony w stacyjce.
spróbuj jeszcze z ręcznym zamknięciem
1.Po podłączeniu drzwi na kostkach (przy słupkach) ,ręcznym zaryglowaniu tyłu i zamknięciu zamka od kierowcy zamykają się wszystkie drzwi (tylne domykają) pobór 20mA i po ok 20 sek spadł do 10 mA.
2.Otwarcie drzwi kierowcy-zapala sie lampka(podsufitka) -pobór 1.08A
zamykam drzwi (nie na zamek),po chwili lampka sama gaśnie i pobór spadł do 10mA,ale tylko za pierwszym razem następne takie same próby pobór spadał do 32 mA.
3. Tył lewy- zamknięte drzwi (nie na zamek) pobór 1.08A po zgaśnięciu lampki 32mA.
Takie same próby na kolejnych drzwiach dają takie same efekty.Po zamknięciu zamka kluczem pobór spada do 20 mA i już tak zostaje,nie zasypia.Dioda w drzwiach kierowcy mruga po zamknieciu.
Fioletowe kable (od magistrali)we wtyczkach drzwi są ze sobą połączone,tak samo fioletowo-białe(od magistrali) tzn.,że muszą one gdzieś się ze sobą łączyć i dopiero idą do centralnego komfortu.
Komentarz
-
Komentarz