Urwana część zamka klapy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciomacho
    Classic
    • 2011
    • 14

    Urwana część zamka klapy.

    jeszcze dwie



    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us
    Pozdrwiam,

    MacioMacho
  • przemo1
    Drive
    • 2010
    • 51

    #2
    Urwana część zamka klapy.

    Witam,czy to urwane ustrojstwo zaznaczone na zdięciu może mieć wpływ na rozładowywanie się akumulatora?Centralny działa na tylną klapę,ale nie wiem czy się wyłącza.Ten sam przełącznik w Passacie załącza lampkę i wysyła info o otwartym bagażniku i jest w nim opornik 200R(tak wskazuje multimetr).Zwiera on dwa obwody jednocześnie do masy.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • ducker24
      Rider
      • 2011
      • 286

      #3
      Raczej nie bo co tam ma rozładowywać
      te białe pudełeczko to siłownik zamyka i otwiera bagażnik
      ta czarna 3-pinowa wtyczka to sygnał do centralnego zamka na drzwi jak otworzysz bagażnik otwierasz całe auto jak zamykasz też wszystkie drzwi
      światełko załącza się w samym zamku jest taki mały mikro styk (ta część co zatrzaskuje się w progu)
      zależy co masz tam urwane
      może taki czarny pierścień jest akurat w pozycji zamykania lub otwieranie
      odłącz tą czarną wtyczkę 3-pinową i zobacz co się będzie działo
      nie otwiera Ci się same auto bądź zamyka ??

      Komentarz

      • przemo1
        Drive
        • 2010
        • 51

        #4
        Nie nic poza rozładowywaniem sie akumulatora się nie dzieje.Po podłączeniu do vaga pokazuje błąd szyny CAN(lub K) zamykania drzwi(tak powiedział mechanik).
        Jak zamykam drzwi z centralnego(np. od kierowcy,nie mam pilota) to "białe pudełeczko" zamyka klapę ale już nie przełączy tego przełącznika za wkłądką zamka,bo urwane jest to kółko z dynksemi tym samym komputer nie dostaje informacji o zamkniętej klapie i może nie przechodzic w stan uśpienia po ok 3min tak jak dawniej.(może moje wnioski są błędne).
        Kiedyś już pisałem o moim problemie z rozładowującym sie aku.Po zamknieciu wszystkich drzwi coś pobiera mi cały czas prąd ok. 200mA(nie mam alarmu).Dawniej po ok 3 min pobór spadał do ok 10-20 mA a teraz tak jakby system sie nie usypiał.
        Jak sprawdze czy to to napisze.
        Załączone pliki

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Zamieszczone przez przemo1
          Po podłączeniu do vaga pokazuje błąd szyny CAN zamykania drzwi(tak powiedział mechanik).
          Przecież u Ciebie nie ma szyny CAN.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • przemo1
            Drive
            • 2010
            • 51

            #6
            Zamieszczone przez JanuszSz
            Zamieszczone przez przemo1
            Po podłączeniu do vaga pokazuje błąd szyny CAN zamykania drzwi(tak powiedział mechanik).
            Przecież u Ciebie nie ma szyny CAN.
            A co jest?Może to było K nie pamiętam dokładnie.
            Jeszcze stwierdził,że układ komfortu działa w trybie awaryjnym,cokolwiek ma to znaczyć.
            Jest możliwość wyłączenia przez Vag kontroli zamknięcia drzwi przez układ komfortowy i takiego ustawienia aby moduł komfortu usypiał bez względu na to czy drzwi są zamknięte czy nie?

            Komentarz

            • ducker24
              Rider
              • 2011
              • 286

              #7
              ten smieszny dynks co piszesz to nie żaden czujnik zamknięcia lub otwarcia zamka on sie nie przesatwia razem z centralnym tylko nim zamykasz lub otwierasz!!
              wsadź kluczyk do wkładki i przekręć raz w lewo i raz w prawo i zobaczysz jak to działa
              odłącz tą 3pinową wtyczkę, i zobacz co sie bedzie działo

              Komentarz

              • przemo1
                Drive
                • 2010
                • 51

                #8
                Zamieszczone przez ducker24
                ten smieszny dynks co piszesz to nie żaden czujnik zamknięcia lub otwarcia zamka on sie nie przesatwia razem z centralnym tylko nim zamykasz lub otwierasz!!
                wsadź kluczyk do wkładki i przekręć raz w lewo i raz w prawo i zobaczysz jak to działa
                odłącz tą 3pinową wtyczkę, i zobacz co sie bedzie działo
                Właśnie to sprawdziłem.Masz racje,a odłączenie kabla nic nie daje.
                Jeśli komputer zarejestrował jakiś błąd(np. w module komfortu) i przechodzi w tryb "awaryjny" to czy po usunięciu usterki komputer sam przechodzi do normalnej pracy,czy pracuje dalej w trybie"awaryjnym" dopóki nie skasuje sie tego błędu przez Vag.

                Komentarz

                • ducker24
                  Rider
                  • 2011
                  • 286

                  #9
                  przemo1, musisz niestety podłączyć pod vaga i skasować a przy okazji zobaczysz błąd jaki wyskoczy
                  jeśli nie to odłącz aku na 15 min i tez skasujesz
                  a jaki Ci błąd wywala??

                  Komentarz

                  • przemo1
                    Drive
                    • 2010
                    • 51

                    #10
                    Zamieszczone przez ducker24
                    przemo1, musisz niestety podłączyć pod vaga i skasować a przy okazji zobaczysz błąd jaki wyskoczy
                    jeśli nie to odłącz aku na 15 min i tez skasujesz
                    a jaki Ci błąd wywala??
                    Numeru błędu nie pamiętam,ale mechanik mówił o jakimś błędzie szyny(CAN lub K) zamykania tylnych drzwi i że ukł.komfortu działa w trybie awaryjnym.TO może być przyczyną nieusypiania modułu komfortu i poboru prądu ok 200mA?

                    Komentarz

                    • ducker24
                      Rider
                      • 2011
                      • 286

                      #11
                      Tak jak pisał kolega wyżej JanuszSz, nie ma CAN - to cyfrowa ścieżka informacji w O2 jest
                      Zamieszczone przez przemo1
                      zamykania tylnych drzwi
                      rozumiem ze chodzi ci o klapę??
                      wydaje mi sie ze jest sterowanie z masy jeśli chcesz mogę pójść później i sprawdzić
                      masz trzy kabelki
                      1 sygnał zamknięcia
                      2 masa
                      3 sygnał otwarcia
                      a może światełko w bagażniku Ci sie cały czas świeci

                      Komentarz

                      • przemo1
                        Drive
                        • 2010
                        • 51

                        #12
                        Zamieszczone przez ducker24
                        Tak jak pisał kolega wyżej JanuszSz, nie ma CAN - to cyfrowa ścieżka informacji w O2 jest
                        Zamieszczone przez przemo1
                        zamykania tylnych drzwi
                        rozumiem ze chodzi ci o klapę??
                        wydaje mi sie ze jest sterowanie z masy jeśli chcesz mogę pójść później i sprawdzić
                        masz trzy kabelki
                        1 sygnał zamknięcia
                        2 masa
                        3 sygnał otwarcia
                        a może światełko w bagażniku Ci sie cały czas świeci
                        Światło w bagażniku nie świeci.Jak możesz to sprawdź.
                        Nie wiem czy przyczyną tego poboru prądu jest klapa,bo na vagu był błąd sterownika tylnych drzwi i pobór nie znikał po odpięciu kostki w klapie.

                        Komentarz

                        • ducker24
                          Rider
                          • 2011
                          • 286

                          #13
                          Zamieszczone przez przemo1
                          na vagu był błąd sterownika tylnych drzwi
                          a może to któreś drzwi??
                          sprawdź czy nie ma na kablach żadnego upływu prądu
                          może gdzieś w łącznikach miedzy drzwiami a słupkiem sie przetarł kabelek jakiś
                          Zamieszczone przez przemo1
                          pobór nie znikał po odpięciu kostki w klapie
                          więc można śmiało odrzucić ten problem
                          Zamieszczone przez przemo1
                          Światło w bagażniku nie świeci
                          ale całkiem czy tylko po zamknięciu klapy??
                          światełko jest sterowane z plusa

                          Komentarz

                          • przemo1
                            Drive
                            • 2010
                            • 51

                            #14
                            Światło działa ok,czyli gaśnie po zamknięciu klapy.Pobór prądu po odpięciu tylko lewych tylnych drzwi spada do ok 160 mA i nie usypia się komfort,po odpięciu tylko tylnych prawych taaki sam efekt,a po odpięciu lewego i prawego tyłu pobór po zamknięciu spada do ok 120 mA i moduł usypia po ok 10 min.Wtedy pobór wynosi ok 10mA i to jest ok.Wiązki w drzwiach mam zrobione.Wczoraj jak poszedłem do auta podłączyłem multimetr i zamknąłem centralny,pobór wynosił ok 200 mA i po ok 6min spadł do ok 10mA,czyli komfort się uspał,ale zdarzyło się to tylko raz,bo kolejne próby zamykania i otwierania nie dawały efektu( cały czas 200 mA).Ciekawi mnie to czy błąd tej szyny i praca w trybie awaryjnym nie jest tego przyczyną(przerwany gdzieś jeden przewód sterowania komfortu (fiolet lub fiolet-biały).
                            Czy te dwa przewody(fioletowy i fioletowo biały) są razem gdzieś złączone fiolet z fiolet,fiol-biał z fiol-biały (ze wszystkich drzwi) i dopiero dochodzą do jednostki centralnej komfortu,czy też każdy z osobna idzie do centralki?Poszukam przerwy na nich może gdzieś coś nie łączy,bo wątpliwe aby dwa moduły komfortu na raz wysiadły.

                            Komentarz

                            • ducker24
                              Rider
                              • 2011
                              • 286

                              #15
                              jeżeli raz się udało a raz nie uśpić, to duże prawdopodobieństwo ze coś z kablami
                              sprawdź moduł i wtyczki czy nie zaśniedziałe, czy w komforcie nie ma zimnych lutów
                              a światełko na desce Ci sie nie świeci ze otwarte drzwi?
                              po odcięciu lewych i prawych to może coś w zamkach?? może mikro styki??

                              Komentarz

                              • przemo1
                                Drive
                                • 2010
                                • 51

                                #16
                                Zamieszczone przez ducker24
                                jeżeli raz się udało a raz nie uśpić, to duże prawdopodobieństwo ze coś z kablami
                                sprawdź moduł i wtyczki czy nie zaśniedziałe, czy w komforcie nie ma zimnych lutów
                                a światełko na desce Ci sie nie świeci ze otwarte drzwi?
                                po odcięciu lewych i prawych to może coś w zamkach?? może mikro styki??
                                Problem rozwiązany.Przyczyną niezasypiania układu komfortu i tym samym rozładowywania aku. okazał się przegnity fioletowy przewód we wtyczce do modułu komfortu drzwi kierowcy.Pin w module był ok i to mnie zmyliło.Teraz po zamknieciu drzwi układ zasypia po ok 5 sek i pobór spada z 200.mA do 10mA.Na vagu brak już jakichkolwiek błędów. Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • ducker24
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 286

                                  #17
                                  ale światełko powinno się zapalać w podsufitce
                                  musisz cały czas szukać w drzwiach jeśli mówisz ze
                                  Zamieszczone przez przemo1
                                  po odpięciu lewego i prawego tyłu pobór po zamknięciu spada do ok 120 mA i moduł usypia po ok 10 min.Wtedy pobór wynosi ok 10mA i to jest ok
                                  alarm masz??
                                  elektryka szyb może nie domykają się??
                                  spróbuj ręcznie zamknąć drzwi tylne (wciśnij kuziczki) a później zakmnij resztę z pilota tzn "domkną sie tylne" i zamkną przednie
                                  zobacz czy w ten sposób przejdzie w stan uśpienia
                                  Zamieszczone przez przemo1
                                  Wczoraj jak poszedłem do auta podłączyłem multimetr
                                  jak się podłączasz do całej instalacji??
                                  a moze tylko pod moduł :?:

                                  Komentarz

                                  • przemo1
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 51

                                    #18
                                    Po otwarciu drzwi światełko się zapala w podsufidce.
                                    Alarmu nie mam.
                                    Pilota nie mam.
                                    Szyby i szyberdach się domykają i jedynie wtedy gdy zamkne auto i przytrzymam chwile kluczyk przekręcony w stacyjce.
                                    Multimetr podłączam przy akumulatorze między dodatnią klemą a aku
                                    Sprawdze z tym ręcznym domknięciem drzwi tylnych.

                                    Komentarz

                                    • ducker24
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 286

                                      #19
                                      Zamieszczone przez przemo1
                                      przytrzymam chwile kluczyk przekręcony w stacyjce.
                                      chyba w zamku w drzwiach
                                      spróbuj jeszcze z ręcznym zamknięciem

                                      Komentarz

                                      • przemo1
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 51

                                        #20
                                        [O1]

                                        Zamieszczone przez ducker24
                                        Zamieszczone przez przemo1
                                        przytrzymam chwile kluczyk przekręcony w stacyjce.
                                        chyba w zamku w drzwiach
                                        spróbuj jeszcze z ręcznym zamknięciem
                                        Oczywiście ,że w zamku drzwi. i tak:
                                        1.Po podłączeniu drzwi na kostkach (przy słupkach) ,ręcznym zaryglowaniu tyłu i zamknięciu zamka od kierowcy zamykają się wszystkie drzwi (tylne domykają) pobór 20mA i po ok 20 sek spadł do 10 mA.
                                        2.Otwarcie drzwi kierowcy-zapala sie lampka(podsufitka) -pobór 1.08A
                                        zamykam drzwi (nie na zamek),po chwili lampka sama gaśnie i pobór spadł do 10mA,ale tylko za pierwszym razem następne takie same próby pobór spadał do 32 mA.
                                        3. Tył lewy- zamknięte drzwi (nie na zamek) pobór 1.08A po zgaśnięciu lampki 32mA.
                                        Takie same próby na kolejnych drzwiach dają takie same efekty.Po zamknięciu zamka kluczem pobór spada do 20 mA i już tak zostaje,nie zasypia.Dioda w drzwiach kierowcy mruga po zamknieciu.
                                        Fioletowe kable (od magistrali)we wtyczkach drzwi są ze sobą połączone,tak samo fioletowo-białe(od magistrali) tzn.,że muszą one gdzieś się ze sobą łączyć i dopiero idą do centralnego komfortu.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...